Onze school

Als je kiest voor Terra Meppel VO, dan kies je voor avontuur! Terra Meppel VO is gevestigd aan de Werkhorst 58 in Meppel. Het is een mooi licht en ruim schoolgebouw. Er zijn zowel theorie- als praktijklokalen en in de gangen vind je leerpleinen. Daar kun je de verschillende opdrachten die je krijgt rustig uitwerken.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich goed en veilig voelt bij ons op school en zichzelf kan zijn. Je blijft tijdens de schooltijden op het terrein, daar is meer dan genoeg te beleven. Met vragen of voor hulp kun je altijd bij iemand terecht. Je mentor, de leraren uit het onderwijsteam waar je les van krijgt maar ook alle andere collega's en medeleerlingen helpen je graag.

De school waar je denkt en doet

Theorie is belangrijk. Je kunt er veel van leren. Maar bij ons zit je niet alleen in de schoolbanken. We vinden de praktijk ook heel belangrijk. Je gaat dus ook de wijde wereld in bij Terra! Zo loop je stage bij allerlei soorten organisaties. Op deze manier kun je kennismaken met bepaalde beroepen en kijken wat je ervan vindt. Daarnaast doe je verschillende activiteiten, waarbij je ook maatschappelijk betrokken bent. We bedenken elk jaar weer mooie activiteiten die waardevol zijn voor de wereld. Een schoolplein of kinderboerderij opknappen, samen met oudere mensen een mooi bloemstuk maken of zwerfvuil ophalen... het zijn een paar voorbeelden. Misschien heb je zelf een goed idee. Denk vooral mee!

Veel leuke dingen doen

School moet natuurlijk wél leuk zijn! Onze leerlingen doen daarom veel leuke dingen. Wat denk je van schoolfeesten, excursies, activiteitenweek en projecten. Ook ga je in de tweede klas op schoolreis. Leuk vooruitzicht toch?!

Meepraten

Bij Terra Meppel VO kunnen leerlingen meepraten over allerlei dingen die met school te maken hebben. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de lessen en over activiteiten die door de school georganiseerd worden. Het leerlingenpanel bestaat uit leerlingen uit de verschillende leerjaren en van diverse leeftijden. De leerlingen zijn enthousiast, stellen goede vragen en geven eerlijke en oprechte antwoorden. Is dit iets voor jou? Meld je dan aan voor het leerlingenpanel.

Kom kijken!

Wil je graag kennismaken met onze school? Dat kan op verschillende manieren. Klik op een van onderstaande links voor meer informatie.

Open dag 26 januari 2024

Doemiddag 14 februari 2024

Sfeerimpressie

Moet je nog even wachten op de Doemiddag of Open Dag? Bekijk dan alvast dit filmpje om te ervaren hoe leuk Terra Meppel VO is!